Årets raggarrunda startar nu

Pressmeddelande Lantmännen 050114

Lantmännen startar det nya året med en massiv bearbetning av nya kunder. Kampanjen går under namnet ”Raggarrundan” och engagerar alla medarbetare i företaget som arbetar med försäljning av foder.

För första gången sedan fusionen genomför Lantmännen en kraftfull kundbearbetning samtidigt över hela landet och gemensamt för alla produktslag på fodersidan. Kampanjen lyfter fram Lantmännen som Sveriges ledande foderleverantör med nöjda kunder.

– Lantmännen gör den här satsningen för att skapa intresse för våra produkter och aktivt bearbeta de kunder som ännu inte köper foder från Lantmännen. De mervärden Lantmännen erbjuder hittar kunderna ingen annanstans, säger Margareta Helander, marknadschef på foder.

Som marknadsledare driver Lantmännen utvecklingen framåt. T ex utnyttjas resultat från Lantmännens egna försöksanläggningar för att utveckla ett heltäckande fodersortiment.

– Våra säljare står för den personliga kontakten och de jobbar för kundernas skull, fortsätter Margareta Helander. De kommer utrustade med stora kunskaper för att, tillsammans med kunden, utveckla produktionen. Våra säljares stora och breda kontaktnät med marknaden fångar in signaler om kundernas aktuella behov och vi fokuserar hela tiden på kundens lönsamhet.

Enkelt att sköta affärer på Lantmännen Direkt via nätet

Som komplement till den personliga kontakten har Lantmännen utvecklat tjänster för kunderna på Internet. Ingen annan foderleverantör i Sverige har ett så komplett erbjudande som det Lantmännen skapat på Lantmännen Direkt via nätet. Här kan kunden sköta beställningar och andra affärer med Lantmännen. Nättjänsten är ständigt föremål för utveckling och fler tjänster kommer till efter hand.